לומדים תוך כדי עשיה

התכנית מציעה קורסים שמשלבים ידע תיאורטי עם פרויקטים יישומיים

 

 

לתא סטארט אפ סטודיו" – קורס אקדמי משלב ( 2י"ס)  – (סילבוס)

דלתאהינה פרה-אקסלרטור, ראשון מסוגו בארץ במאפשר לתלמידי התכנית להפנים כלי יזמות.

זאת, באמצעות סקירת הכלים הרלוונטיים, כולל ביזנס מודל קנווס, חשיבה עיצובית, התנהגות צרכנים ובניית מוקאפים.

דלתא הינו קורס מעשי ואינטגרטיבי.  בסדנא, אשר נמשכת על פני כחודשיים קלנדריים (כולל חופשת פסח), אנו מכוונים את המשתתפים בה לקדם  מיזמים "מבושלים חלקית" במטרה להציג אותם לאקסלרטורים  משקיעים ושותפים פוטנציאליים.

בתום חודשיים של מפגשים שבועיים בני 6 שעות כל אחד, האקתון של 36 שעות רצופות ודמו-דיי בסופם, יוכלו התלמידים ליישם תיאוריות ותובנות שנרכשו במהלך התואר, על מנת לקדם מיזמים משלהם.

עבודת הצוות דורשת מהמשתתפים מחויבות רצינית ורציפה.

" Kodak Projects - קודאק פרוייקטים " - ( 2י"ס)  – (סילבוס)

הקורס הוא קורס איטנגרטיבי הנעשה בשת"פ פעולה עם חברת קודאק.
הקורס משלב נושאי אסטרטגיה, שיווק, טכנולוגיה וחדשנות.
יחד עם קודאק הוגדרו לארבע קבוצות נושאים במסגרת אסטרטגית החדשנות שלה.
המטרה העיקרית של הקורס היא לאפשר לסטודנטים להתמודד עם בעיות של "חברות אמיתיות" תוך יצירת ערך מוסף לחברות ולסטודנטים.
הקורס פונה לתלמידים המעוניינים להגיע לשטח ולהוציא לפועל מודלים אסטרטגיים וכלים מקצועיים עבור חברה עסקית.
הקורס יכלול מרכיבים של איסוף מידע (משני וראשוני), ניתוח וקבלת החלטות.
התפוקה של צוות הסטודנטים היא מצגת לארגון הלקוח ודו"ח מפורט ומנומק הכולל המלצות.
 

"פרויקט - התמודדות עם אתגרים אסטרטגיים ושיווקיים בעולם האמיתי" (2 י"ס) –  (סילבוס) 

המטרה העיקרית של הקורס  היא לאפשר לסטודנטים להתמודד עם בעיות של "חברות אמיתיות" תוך יצירת ערך מוסף לחברות ולסטודנטים בנושאי אסטרטגיה ושיווק.הקורס פונה לסטודנטים הנמצאים לקראת סיום התואר, המעוניינים להגיע לשטח ולהוציא לפועל מודלים אסטרטגיים וכלי שיווק מקצועיים offline ו – online עבור חברה עסקית. חברות ישראליות מאופיינות לרוב בטכנולוגיה ובמוצר טוב ובחולשה באסטרטגיה, מבנה וטקטיקה שיווקית. החברות העסקיות שתשתתפנה בקורס מצפות מצוותי הסטודנטים להעצים את יכולותיהן בגזרה זו.

הקורס יכלול מרכיבים של איסוף מידע (משני וראשוני), ניתוח וקבלת החלטות.

 

כיתות אמן

פורמט מיוחד שפתחנו על מנת לאפשר חשיפה עמוקה יותר לתכנים לא אקדמיים, אך רלוונטיים לתלמידי התכנית.

 

סדנת פתיחה - היחיד, הקבוצה, הארגון היבטים תיאורתיים ואתגרי היישום" ( 1 י"ס)

קורס יחודי שמטרתו להגביר את המוכנות ואת המסוגלות של משתתפי התכנית לקראת ה"מסע" הצפוי להם במהלך השנתיים האינטנסיביות של התכנית. הקורס מתבצע במתודולוגיה של "למידה התנסותית אינטנסיבית" (סדנא) ומשולבים בה מצגות תיאורטיות קצרות, שאלונים אישיים, סימולציות, תרגילי מודעות, הרצאות אורח ודיונים בקבוצות עבודה או במליאה. הקורס מועבר במתכונת מיוחדת של יומיים וחצי לפני תחילת שנת הלימודים.


סוגיות מבניות בכלכלת ישראל – הגורמים הגלויים והסמויים ( 1 י"ס) - (סילבוס)

מייסד ומקים עיתון "דה מרקר" גיא רולניק מוביל קורס שמנתח ארועים מכוננים בכלכלת ישראל. ארועים אלו הינם אקטואליים וידועים לכל אך טומנים בחובם פרטים רבים אשר מרביתנו אינם מודעים אליהם. יתרה מזאת, במקרים רבים האמת הידועה לנו משרתת אג'נדה של בעלי אינטרס אשר אינה בהכרח עולה בקנה אחד עם המציאות. על מנת להבין ארועים אלה לעומקם, ננתחם בעין בוחנת וננסה לערער את התפישות הרווחות. בחינת הארועים תיעשה תוך שילוב של הרצאות ודיונים פעילים, במהלכם נבחן מכלול היבטים כגון: מימון, מאקרו כלכלה, שיווק, אסטרטגיה, חברה, תקשורת וכו'. בנוסף, על מנת להעשיר את הדיון, יופיעו בשיעורים מרצים אורחים הנחשבים למובילים בתחומם במשק, אשר ייפרשו את משנתם ועמדתם בנושאים שיידונו.

 

 מיזם ביודיזיין (2 י''ס)

 ​​תכנית חדשה של אוניברסיטת תל אביב בשותפות עם בתי החולים המסונפים לאוניברסיטה. המיזם נותן ביטוי לחזונה של האוניברסיטה לחיזוק מצוינות אקדמית, הרחבת הבינתחומיות והגדלת מספר המיזמים הטכנולוגיים פורצי הדרך שנובעים ממנה. המיזם פועל באמצעות סטודנטים מצטיינים לתואר ראשון, מכלל הפקולטות באוניברסיטה. במהלך התוכנית, התלמידים יחשפו לצורך הרפואי, ינתחו את הבעיה ויציעו פתרונות טכנולוגיים מבוססי מכשור רפואי (לא פרמקולוגי) לפתרונה. עבודת התלמידים תעשה בחניכה על ידי סגל האוניברסיטה (רופאים וחוקרים כאחד) וגורמים מובילים מהתעשייה בעלי ניסיון במסחור טכנולוגיות רפואיות. 

 

צור קשר